Beiträge von Skullz101

    "Der neue Fiat 124 Spider erweckt die Legende wieder zum Leben und bringt seinen klassischen italienischen Stil und seine Leistungsstärke für eine neue Generation zum Ausdruck.


    Der vom Centro Stile in Turin (Italien) entworfene neue Fiat 124 Spider greift Elemente des Originals, dem Spider aus dem Jahr 1966, der als einer der schönsten Fiat aller Zeiten gilt, auf - und interpretiert sie den heutigen Bedürfnissen entsprechend neu. Der 124 Spider glänzt durch seine zeitlose dynamisch tiefer gelegte Präsenz, mit einer klassisch schönen Seitenführung, ausgewogenen Proportionen und einem sportlichen Verhältnis von Fahrerkabine und Motorhaube. Merkmale wie der obere Hexagon-Kühlergrill sowie das Grillmuster, Hutzen („Powerdomes") an der Fronthaube und markante horizontale Rückleuchten erinnern im Detail an den historischen Spider.


    Motor. In Europa ist der Fiat 124 Spider mit dem bewährten 1,4-Liter MultiAir Turbo Vierzylinder-Motor ausgestattet und das erstmals in einem Fahrzeug mit Hinterradantrieb.
    Der 124 Spider verfügt über ein Layout mit Doppelquerlenker-Achse und einer Mehrlenkachse im Heck, das speziell auf bessere Stabilitätsverhältnisse beim Bremsen und in der Kurve abgestimmt ist. Der Einsatz eines elektrisch unterstützten Lenksystems (Doppelantriebsritzel) ermöglicht leichte und feinfühlige Lenkeigenschaften.
    Die Abstimmung von Lenkung und Fahrwerk, ein leichter Rahmen, eine ausgewogene Gewichtsverteilung sowie der Turbomotor vereinen sich mit einem dynamischen Fahrerlebnis. Für Fahrspaß unter freiem Himmel sorgt im Fiat 124 Spider das Softtop-Verdeck mit einfacher Bedienung bei minimalem Kraftaufwand.


    Sicherheit und Technologie. Der brandneue Roadster zeichnet sich durch modernste Sicherheitssysteme, wie etwa das adaptive Frontscheinwerfersystem und eine Rückfahrkamera aus. Eine hochfeste Karosserie sorgt für hohe Steifigkeit bei geringem Gewicht.


    Der Fiat 124 Spider wartet auch mit einer Reihe von technischen Leistungsmerkmalen für zusätzlichen Komfort und Benutzerfreundlichkeit auf und enthält zum Beispiel ein 7-Zoll-Touchscreen-Display mit Digitalradio-Multimedia-Steuerung, Bluetooth-Verbindung, beheizbare Sitze und das schlüssellose Enter'n-Go-System.


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    Der Fiat 124 Spider steht in zwei Ausstattungsvarianten zur Verfügung: 124 Spider und Lusso. Jedes Modell ist in acht Lackvarianten erhältlich, einschließlich Rosso Passione (einfarbig rot), Bianco Gelato (einfarbig weiß), Nero Vesuvio (schwarz-metallic), Grigio Argento (grau-metallic), Grigio Moda (dunkelgrau-metallic), Bronzo Magnetico (bronze-metallic), Azzurro Italia (azurblau-metallic) sowie Dreischichtlack Bianco Ghiaccio.
    Der neue Fiat 124 Spider wird im Sommer 2016 bei den Händlern eintreffen."


    Quelle: http://www.salzburger-fenster.…fiat_124_spider_art10607/


    Fiat gönnt sich wieder einen Spider. Die technische Basis leihen sich die Italiener beim Mazda MX-5, doch das Design kommt aus Mailand.


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    Und so gelingt dem Fiat 124 Spider (Foto) ein deutlich eigenständiger Auftritt. Der Name ist eine Reminiszenz an das legendäre Modell, das 1966 Designerstar Pininfarina entworfen hatte. Auf den Markt kommt der neue 124 Spider im Juni 2016, die Preise sind noch offen. Als Antrieb für den kompakten Italo-Roadster dient zunächst Fiats 1,4-Liter-Multiair-Turbobenziner mit 140 PS, später folgt eine Abarth-Variante mit bis zu 200 PS. Der Innenraum des 124 Spider ist betont hochwertig gestaltet, unter anderem durch reichliche Verwendung von Softtouch-Kunststoffen.

    GEWICHTSVERTEILUNG
    Mit seinem längs eingebauten Frontmotor und Hinterradantrieb erreicht der Fiat 124 Spider eine optimale Gewichtsverteilung, die für eine außerordentlich dynamische Performance sorgt.


    FAHRWERK – HANDLING UND KONTROLLE
    Doppelquerlenker-Vorderachse und Multilink-Hinterachse: Stehen für hervorragendes Kurvenverhalten, außergewöhnliche Bodenhaftung und ausgezeichnete Stabilität.


    (Fiat.de)

    "Fiat Chrysler boss Sergio Marchionne has made no secret of his desire to hook up with another major automaker in pursuit of massive economies of scale. When General Motors CEO Mary Barra rebuffed his initial overture, he memorably (and creepily) quipped, “I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear.” While the new Fiat 124 Spider is the product of cooperation with another automaker, it’s a far cry from whatever sort of hug Marchionne has in mind.


    Styling
    The 124 Spider springs from a tie-up not with one of the world’s largest automakers, but with Mazda, one of the smallest. It’s a reworked MX-5 Miata, although every exterior body panel is new and the Fiat looks nothing like the Mazda. Instead, it recalls the Tom Tjaarda–designed and Pininfarina-built original Fiat 124 Spider, which sold more than 170,000 copies over its 16 years here, reigning as Fiat’s all-time bestseller in America.


    The Spider’s nose ends in an updated version of the original’s flattened hexa­gonal grille, and the LED headlights are scalloped into the bodywork, much like the original’s. The old model had twin bulges on the hood to telegraph the dual-overhead-cam engine underneath—a big deal in an inexpensive car back then. The new one echoes this theme. From the side, the 124 Spider’s hood doesn’t have the Miata’s downward slope. Instead, it extends farther and straighter and is, in fact, about three inches longer than the Miata’s. The trunklid is also a couple inches ­longer, stretching the 124 Spider five inches more than the Miata overall and giving it a slightly classier and less aggressive profile. Luggage capacity increases only 0.3 cubic foot (from 4.6 to 4.9), though, so your golf bag will still be riding shotgun. A prominent character line that starts behind the front wheel, kicks up near the door handle, and continues rearward mimics a similar line on the original Spider.


    Powertrain
    Under the hood lies the 1.4-liter turbocharged four-cylinder from Fiat’s 500 Abarth, modified for longitudinal mounting. With 160 horsepower and 184 pound-feet of torque, it is up five ponies and 36 pound-feet—at 2050 fewer rpm—compared with the naturally aspirated 2.0-liter in its Mazda sibling. But its 6500-rpm redline is 300 revs lower than the Miata’s.


    The engine is coupled to a six-speed manual that comes from the previous-generation MX-5, the taller gearing of which better matches the output of the turbocharged four. The six-speed automatic is an Aisin unit, similar to the one that has been used in the MX-5 for several years. Those hoping for the much more powerful engine from the Alfa Romeo 4C will be disappointed that it doesn’t fit. Besides, FCA wants to reserve Alfa engines for Alfas. Fiat isn’t talking performance yet, but expect the 124 Spider to be very close to the Miata in straight-line speed. Its engine is slightly more powerful, but we’re guessing it weighs at least 100 pounds more than the Mazda, given the additional sheetmetal, turbocharger, intercooler, and older, 15-pound-heavier gearbox.


    Chassis
    The running gear is very closely related to the Miata. The Spider has an additional brace in the front subframe and uses its own ­suspension calibrations with different springs, shocks, anti-roll bars, and electrically assisted power steering, but you’ll find the same control arms up front and the same multilinks out back. Even the bushings and tires are MX-5 carry-overs—a stand­ard 195/50R-16 and an optional 205/45R-17, both summer tires.


    This suspension will be common to the 124 Spider in all markets, but Enrico Genchi, the team leader for the 124 Spider program, declined to say whether the car would be sportier or more comfortable than the MX-5. He did say that it would have “a good level of comfort with very low body roll.” The latter characteristic definitely does not apply to the Miata. Mazda won’t comment on the Fiat’s performance and design, other than to confirm that it did, in fact, lead development of both vehicles.


    Interior
    Inside, the 124 Spider looks like a Miata in nicer clothing. The seats’ shape, bolstering, stitching patterns, and cloth upholstery are different. While the overall dashboard shape is the same, the upper part is covered with a soft-touch material, also used on the upper door panels. Extensive use of satin-chrome finish lends an upscale zing to all trim levels. The manual convertible top on all models has acoustic ­insulation and a nice inner liner, which Mazda ­provides only on the Grand Touring version of the Miata. Chrysler’s Uconnect infotainment system isn’t compatible with Mazda’s hardware, so the 124 uses Mazda’s user-friendly system with Fiat graphics.


    How Soon?
    The 124 Spider will start rolling off the assembly line at Mazda’s Hiroshima, Japan, plant in the summer of 2016 as a 2017 model. It will initially come in two versions, Classico and Lusso. Production will start with 124 copies of the limited Prima Edizione, celebrating the 50th anniversary of the original 124 ­Spider. They’ll be solely for the U.S. market, with special blue paint, badges, and a premium leather interior.


    Fiat’s intent seems to be to sell a more luxurious Miata though not necessarily a less sporty one, suggesting pricing a few grand higher. But the car is undeniably pretty, and we welcome any rear-drive roadster that won’t break the bank. You might even say we embrace it."


    More: http://www.caranddriver.com/fe…-spider-dissected-feature
    Pictures: http://www.caranddriver.com/ph…-spider-dissected-feature