In Italien geht es langsam los
http://it.blastingnews.com/mot…d-aprile-2016-554321.html
Beiträge von Spider124man
-
-
Das Design ist ansprechend.
-
-
For most people, the difference between the 2017 Fiat 124 Spider and the 2016 Mazda MX-5 Miata will be academic. Like Mars Chocolate knows about candy bars, the Fiat 124 and Miata (or “Fiata,” if you prefer) may split hairs, but there are buyers for subtle differences: Sometimes you feel like a nut, sometimes you don’t.And car buyers today should recognize that these two cars — which cast nearly identical shadows — keep alive great cars for tomorrow.
In certain automotive circles there’s a naughty, foul, evil, horrible phrase that we need to address here before continuing: badge engineering. That’s what happens when your $50,000 luxury car depreciates to a kitten’s whisker away from the econo-box it was based on. Cadillac buyers hate badge engineering. Dealers love it. Who do you think the final customer for manufacturers is anyway? (Hint: It’s not us.)
The good news is that the Fiata is not actually badge engineering. When the Fiat 124 Spider goes on sale next summer, the starting price should be within spitting distance of the Mazda’s $24,790, albeit for the slightly more potent engine and a few other styling cues. But the Fiat roadster will still hit budget droptop money well south of Mercedes and BMW’s offerings — same as the Miata. Badge engineering is usually built on silly profit margins.
The two cars also will appeal to different buyers. The Miata is a budget tourer or frugal road-carving machine; the Fiat is a triumph of style over substance. The Fiat 124 Spider adds more than 5 inches of overall length beyond the Miata — none of it is functional, it’s all for show — and the Fiat’s 5 extra ponies aren’t as noticeable as the shouting exhaust. (Methinks the Fiat protest a little too much.)
... --> http://www.cheatsheet.com/auto…aboration.html/?a=viewall
-
Das ist ein schickes Bild sagt aber noch nicht viel aus Gut aussehen tut es aber. Mal sehen, was die Technik dahinter sagt.
-
"Über Preise schweigt sich Fiat noch aus. Mazda verlangt für die Einstiegsversion seines MX-5 knapp 23.000 Euro. Die Italiener wollen den Spider ein Stück höher positionieren, statten ihn umfangreicher aus und legen viel Wert auf handwerkliche Qualitätsanmutung. Mit rund 25.000 Euro sollte man also mindestens rechnen."
Also etwas teurer also der MX-5? Ich glaube da nicht dran das der Fiat mehr kosten wird als der Mazda.
-
Der wird richtig fett und mit dem richtigen Motor ein tolles Auto.
-
-
Wer Fan des Nissan 370Z ist, der weiß wohl nur zu gut, dass die Historie bis auf den Datsun 240Z zurückgeht. Nun hat ein geschickter Photoshop-Künstler den Fiat 124 Spider genommen und ihn zu einem modernen Datsun 240Z umfunktioniert. Das Ergebnis lässt den 370Z schlichtweg vergessen und wirft die Frage auf, warum die Japaner nicht schon selbst auf ein Revival des Klassikers gesetzt haben.
Der Datsun 240Z wurde zwischen 1969 und 1978 in erster Generation produziert und ist historisch gesehen der Opa des Nissan 350Z / 370Z. In Japan wird die Ikone auch gerne als Nissan Fairlady Z bezeichnet. Spätere Datsun 240Z Modelle hatten einen 2,4-Liter Reihensechszylinder mit zwei Ventilen pro Zylinder unter der langen Haube. Bei 5.600 Umdrehungen pro Minute entlockte man dem kleinen Motor so 153 PS und ein maximales Drehmoment von 198 Newtonmeter. Geschaltet wurde wahlweise per manuellem Viergang-, Fünfganggetriebe oder einer Dreigang-Automatik.
Ausführlich: http://autophorie.de/2015/12/0…inspirierter-datsun-240z/
-